b. Marknadsföringskanaler - Stadshem Östkusten
logotype

b. Marknadsföringskanaler 

Hemnet
Idag är det få som inte vet vad Hemnet är. Med åren har denna sajt blivit dominerande för alla som ska köpa eller sälja bostad. Enligt oberoende undersökningar finner drygt nio av tio sina bostäder här. Självklart kommer även din bostad att presenteras i detta sammanhang på ett så bra sätt som möjligt.

stadshem.se/ostkusten
Många som besöker vår hemsida direkt. Folk vet helt enkelt att det är här man finner spännande, charmiga och unika bostäder. Vi har försökt göra vår hemsida så tilltalande, lättanvänd och attraktiv som möjligt och faktum är att vi har en hel del besökare som bara är inne för att låta sig inspireras. Om du väljer att ge oss förtroendet så kommer din bostad att presenteras även här. På startsidan påannonserar vi alltid ett urval av extra spännande bostäder.

Kundregister
På Stadshem hjälper vi hela tiden varandra med att hålla ordning i vårt kundregister. Registret uppdateras kontinuerligt och vi säljer varje månad ett antal bostäder direkt med hjälp av det. Ibland är det ett bättre, eller ett minst lika bra alternativ, att möta marknaden på detta sätt. Med ett seriöst och uppdaterat kundregister kan vi också erbjuda en förvisning till just köpklara kunder som vi redan träffat på andra visningar. En förvisning kan leda till en riktigt bra affär direkt eller åtminstone ge oss en bra bild av hur marknaden ser ut för din bostad innan vi publicerat den.
Till salukort
Ibland finns det potentiella köpare närmare än man tror. När din bostad är till salu delar vi ut kort i ditt närområde för att berätta om försäljningen. Genom att göra detta når vi de kunder som gärna bor kvar i stadsdelen men som söker en annan bostad. Därtill är det vanligt att grannar tipsar vänner och bekanta.
GP Bostad
Efter internets genombrott har betydelsen av marknadsföring i dagspress minskat, i synnerhet vad gäller bostadsannonsering. Därför ligger det inte i vår grundstrategi att annonsera i GP Bostad, men ibland kan det dock löna sig. Tala med mäklaren för mer information kring vad just din bostad kan gynnas av.
Dagens Industri
Vi har haft betydligt bättre respons genom annonsering i Dagens Industri. Framförallt passar det bra för speciella bostäder och skärgårdshus med köpeskillingar kring sex miljoner eller mer.
Blocket Bostad
Stadshem avråder i regel från att låta din bostad presenteras på Blocket. Blocket ger lätt en billighetsstämpel och spekulanter som förväntar sig fynd söker sig ofta just hit. Självklart finns det undantag så tala med din mäklare om när annonsering på Blocket kan vara ett bra alternativ.

Övriga marknadsföringskanaler
Vi är inte rädda för kreativa idéer. Ibland är de okonventionella vägarna både inspirerande och effektiva så kom gärna med egna förslag.